Åpent møte Medlemsmøte

Webinar: Hvordan takle livssorg ved alvorlig sykdom og frykt for tilbakefall?

Dato for arrangementet 14.02.2023

Tid for arrangementet 14:00

Sted for arrangementet Nettarrangement

Vi ønsker velkommen til et webinar om psykisk helse. I studio har vi med oss tre dyktige psykologer som vil dele kunnskap, inspirere og engasjere oss!

Janette Rødseth er psykologspesialist og foredragsholder. Hun er også pårørende og pasient. Hun snakker om hvordan vi kan mestre livssorg når livet ikke blir slik vi hadde trodd og håpet det skulle bli. Janette snakker også om livsglede og de små tingene vi kan gjøre i hverdagen for å mestre det vanskelige. Les mer om Janette her: www.janetteroseth.com

Fra Kreftrehabiliteringssenteret på OUS kommer psykologene Gro Sandberg og Linn Viktil. De skal fortelle om sine erfaringer med pasienter som frykter tilbakefall og som har katastrofetanker som går på livskvaliteten løs. Hva er det som skjer med psyken og hvordan kan man leve bedre med de skremmende tankene?

Lungekreftforeningens Kari Grønås vil dele med oss hvordan hun håndterer både livssorg og frykten for 3-månederskontroller.

Lenke til livestream sendes ut til alle påmeldte i forkant av webinaret.