Kay er fotograf og bestemmer seg for å filme sin egen operasjon og dokumenterer behandlingen som følger. Gunn har en kreftform som kan behandles med piller, og hun er i god form og lever normalt. Så normalt det er mulig med vissheten om at medisinene vil slutte å virke om noen år. På armen har hun tatovert to streker – en for hvert år som har gått så langt. Målet er å fylle hele armen med streker.

Ansvarlig produsent: Applaus! film&tv as
Med støtte fra Stiftelsen Dam. I samarbeid med Lungekreftforeningen.
Regi og klipp: Charlotte Schram Hoel
Foto og produksjon: Harald Herland

November er lungekreftmåneden

Lungekreft er den nest vanligste kreftformen blant både kvinner og menn i Norge, men er den kreftformen som tar flest liv. Allikevel er det mye tabu knyttet til lungekreft. Slik skal det ikke være.

Vi jobber for mer åpenhet og for å øke folks kunnskap om lungekreft. Du kan bidra til å gjøre vår stemme sterkere.