Åpent møte

Dato for arrangementet 10.11.2022

Tid for arrangementet 10:00 - 16:00

Sted for arrangementet Thon Hotel Opera, Oslo

Velkommen til Lungekreftkonferansen! Dette blir en spennende og lærerik dag hvor vi har flere av landets fremste lungekrefteksperter på plass.

Til de av dere som ikke har anledning til å delta fysisk på konferansen så vil hele konferansen streames på nett, påmelding til dette under.

PROGRAM:

0930: Registrering og enkel servering

1000: Innledning og velkommen ved Lungekreftforeningens leder Kari Grønås

1015: Lungekreft – diagnose og behandling. Hva er dagens behandling og hva er nytt her. – ved Vilde Drageset Haakensen, overlege ved Oslo Universitetssykehus

1130: Pause

1145: Norge i verdenstoppen på kliniske studier. Impress, InPred, Nortrials, Connect dukker til stadighet når man snakker om klinisk forskning i Norge. Hva skjer og hvordan kommer dette lungekreftpasienter til gode? – ved professor Åslaug Helland.

1230: Screening av lungekreft. Screening for å avdekke tidlige stadier av lungekreft hos personer i risikogrupper har startet opp som et pilotprosjekt ved Akershus Universitetssykehus. Hva går prosjektet ut på, og kan dette bli et tilbud til hele befolkningen? – ved professor i samfunnsmedisin ved Norges arktiske universitet (UiT) og spesialrådgiver ved Oslo universitetssykehus Trond-Eirik Strand.

Lunsjpause 1300-1400.

1400: Å leve etter lungekreftdiagnosen. Hva skjer etter at behandlingen er over? Samtale om livet som lungekreftpasient og relasjoner til omverden. I sesjonen vil vi også komme inn på pårørendes rolle.

1500: Pause med intro til filmpremiere

1510: Filmpremiere: Lungekreftforeningen har gleden av å invitere til filmpremiere og samtale med aktørene bak filmen «Lungekreftdagboken».

Programmet fra scenen avsluttes senest klokken 1600 og det blir deretter invitert til fingermat og mingling for de som ønsker det.

Hovedsponsor:

Øvrige sponsorer:

Arrangementet er gratis, men vi må ha din påmelding: